Programma Koningsdag 2024

Centrum Geleen

Festiviteiten

De Koningsmarkt (braderie) is met meer dan 250 marktkramen zeer ruim opgezet. Op de welbekende

geraniummarkt wordt het nieuw tuinseizoen ingeluid met de mooiste bloemen en planten. Ook dit jaar zal

tijdens Koningsdag weer de traditionele kindervrijmarkt plaatsvinden, waar de jeugd (tot 16 jaar) gratis

speelgoed of andere spulletjes kan verkopen. Deze wordt gehouden vanaf 10.00 uur in de ochtend tot 17.00

uur in de middag. De Oranjevereniging zal in samenwerking met o.a. de scouting invulling geven aan de

kidsplaza op de Nieuwe Markt waar de aller kleinste kinderen aan tal van activiteiten (o.a. Brick Masters,muziek en dans) kunnen deelnemen. Maar er is meer deze dag.

Urban Sports Event

Voor de wat oudere kinderen staat het Urban Sports Event op het programma, met onder andere een 24 meter lange pumptrack-baan en freerun-park.

American Vintage Chrome Treffen

Autoliefhebbers kunnen op de Rijksweg Centrum genieten van het American Vintage Chroom Treffen, waar Amerikaanse auto’s tot en met bouwjaar 1978 te bewonderen zijn.

Koningsfestival

Onze koning is jarig en dat moet gevierd worden. Op de Oude Markt komt een muziekpodium te staanwaar diverse artiesten zullen zorgen voor een ‘feestelijke’ line-up met optredens van o.a. DJ Admin, Anderkovver, Erwin, Bieske en de lokale DJ’s ZEFF en VONX zorgen voor een feestelijke line-up.

En het beste van alles: het evenement is voor iedereen gratis toegankelijk en duurt tot 01:00 uur

Vuurwerkshow

De spetterende vuurwerkshow waarmee Koningsdag ’s avonds feestelijk wordt afgesloten vindt plaats op de

Markt in het centrum van Geleen. Tussen 22.00 en 22.20uur kun je 20 minuten lang genieten van een zeer uitgebreide vuur-, licht- en lasershow, die vanaf de Oude Markt zeer goed te aanschouwen is. Ook de vuurwerkshow is gratis te bezoeken.

Kort samengevat

Koningsdag in Geleen is een feestelijke dag voor het hele gezin. De winkels zijn deze dag geopend van

10.00 tot 17.00uur. Kortom, laat je verrassen door wat Geleen jou deze dag allemaal te bieden heeft. Je bent

van harte welkom!